Kožená sedacia súprava
Nákup akejkoľvek pohovky je veľké rozhodnutie. Po kúpe domu a auta je to spravidla tretia najväčšia investícia v našom živote. Trvácnosť vysokokvalitných kožených pohoviek môže byť 15 – 30 rokov a to bez toho, aby sme ju museli zaviezť do servisu, prezuť nožičky, alebo vymeniť olej. Čo sa týka životnosti bude nám poskytovať pohodlie dlhšie ako auto, alebo ktorýkoľvek najdrahší elektrospotrebič.
Áno, kvalitné kožené sedačky sú drahé.
Kožená sedačka môže byť aj lacná, ale dokážete si predstaviť ako sa budete nenávidieť, keď vaša pohovka ihneď po skončení záručnej doby začne pripomínať vrak potopenej lode? A oprava bude stáť toľko ako vaša sedačka v obchode? Preto je dôležité naučiť sa niektoré fakty o koži vopred. Neurobíte tak chybu a nezaplatíte veľa za nízku kvalitu, alebo dokonca za imitáciu kože. Čítajte ďalej a naučte sa nakupovať kožené sedačky.
Najlepšie riešenie nikdy nie je to najlacnejšie.
Ak vám predajca pri kúpe 999,99 eurovej koženej sedačky začne tvrdiť, že ich koža je príjemne hebká a má hrejivé vlastnosti, pravdepodobne Vás chce oklamať. Nakoniec si budete pohovku prekrývať dekou, alebo budete radšej sedieť na koberci. Ak Vás Vaši priatelia pochvália, akú máte peknú “koženkovú” sedačku, nemajte im to za zlé. Lacné kože a umelé koženky sú na pohľad rovnaké. Nenútime Vás kupovať drahé pohovky, ani neodsudzujeme tých, ktorý si kupujú tie lacné. Chceme Vám len povedať, že nie je koža ako koža. Tak ako sa z mäkkého smrekového dreva nevyrábajú mosty a z papiera kvalitné autá, tak ani z lacnej kože nemôže byť kvalitná sedačka.
Našťastie u nás máme okrem iných aj skutočne veľmi kvalitných výrobcov kožených sedacích súprav. Nájsť ich a presvedčiť sa o ich kvalite niekedy nemusí byť ľahké. Zoznam výrobcov, ktorí nás presvedčia o kvalite svojich produktov, budeme pravidelne zverejňovať v rubrike “Referencie”.
Značková kožená sedačka ešte nemusí byť kvalitná.
Rovnako dôležité ako kvalitná koža, je aj použitie masívnej kostry, kvalitných výplní a kvalitné remeselnícke spracovanie. Môže sa stať, že pohovka, ktorá Vás stojí 5.000 eur, má reálnu hodnotu len 20% z ceny. Zvyšných 80% je len cena za značku, resp. cena za návrh modelu pre renomovaného nábytkového architekta, prípadne je to obchodná marža “šikovného” predajcu. Taktiež kúpiť výhodne značkový nábytok môže znamenať kúpu priemerného výrobku, pretože mnoho svetových značiek vyrába aj ekonomickú triedu určenú na podporu predaja.